دلگیرم از خود با تو نجوا می کنم دریا این سفره ی دل پیش تو وا می کنم

گاردین: عربستان تامین مالی کانال تلویزیونی پشتیبان تروریست ها علیه ایران را عهده داراست

تاریخ:پنجشنبه 12 مهر 1397-10:19 ب.ظ

گاردین:  عربستان اسپانسر مالی کانال تلویزیونی پشتیبان تروریست های اخیر در اهواز است

روزنامه گاردین   گزارش مفصلی  از چگونگی حمایت عربستان یک کانال تلویزیونی حامی تروریست  تهیه  کرده است. که خلاصه ی از آن دراینجا نقل می شود: گرچه عملیات تروریستی اهواز که برخی از قربانیان آن کودکان بودند از سوی سازمان ملل محکوم گردید اما  سازمان مطالعات رسانه انگلیس اف کام  طی بررسی اسناد مدارک زوایای دیگری از نقش آل سعود دراین ماجرا را  می تواند افشا کند.     
(Ofcom  - وظیفه قانون‌گذاری در زمینه شبکه‌های مخابراتی ورسانه ی را در انگلستان بعهده دارد   )
بنا به گزارش این روزنامه، شبکه ی تلویزیونی "ایران انترناسیونال  تی وی "  در غرب لندن، اولین ایستگاه زبان پارسی زبان است که پس از حمله 22 سپتامبر، سخنگوی  گروهک تروریستی الاهوازیه، یعقوب شوشتری،بهمراه بی بی سی فارسی و... میزبانی کرد...
در گزارش این روزنامه آمده است  که نهاد ناظر بر رسانه‌ها در بریتانیا (‌آفکام) از تلویزیون "ایران اینترنشنال" به دلیل مصاحبه با سخنگوی گروه الاهوازیه «تحقیق» می‌کند.   آفکام شکایت از این تلویزیون را در حال بررسی دارد .
... این فرد بصورت ناشیانه ی در مصاحبه ی متناقض دست خودرا رو کرد  : «عملیات امروز توسط جنبش مقاومت اهوازی علیه اهداف قانونی، سپاه پاسداران و عناصر نظامی در جمهوری اسلامی انجام شده است.» ولی   هنگامی که از اوسوال شد که  پس چرا  غیرنظامیان در میان کشته شدگان قرار دارند؟ گفت : «آنچه مورد هدف قرار گرفت  مردم عادی نبوده اند"... اما پس مدت کوتاهی گروه شوشتری  ادعای او را رد کرد، و ادعا کرد که داعش در پشت این عملیات قرار گرفته است.
به هرحال از قبل هم مشخص بود که این شبکه ی تلویزیونی از سوی عربستان تامین مالی می شود. در این شبکه کارکنانش دوبرابر سایر شبکه های فارسی زبان رقیب آن درلندن دستمزد می گیرند. ویکی از مدیران آن عادل عبدالکریم  شهروند عربستانی است که قبلاً با رسانه هائی ودر عربستان  وهمچنین العربیة و شرق الاوسط همکاری داشته است . منابعی در همین شبکه گفته اند که بودجه ی آن مستقیماً  از دفتر پادشاهی عربستان می آید که به مبلغ  250 ملیون دلار می رسد. بخصوص که این شبکه  با اجرای  برنامه هائی خبرهای گروهک مجاهدین خلق را نیز تحت پوشش قرار می دهد ...
تهیه وترجمه : نجوای کنگان

منبع:Ofcom examining TV network over interview praising attack in Iran
Saudi-linked Iran International TV gave airtime to supporter of assault that killed 24 at parade-   A source who has worked with the Saudi crown prince, Mohammed bin Salman, said Iran International’s money came from the Saudi royal court, estimated to be about $250m (£192m).


نوع مطلب : تحلیل مقاله 

داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.