چهارشنبه 28 فروردین 1398 :: نویسنده : عبدالمجید اورا
                   نقطه ی عطف در تعاملات رسانه ی کنگان

"فرماندار در جلسه شورای اداری : روسای ادارات یا روابط عمومی آنها در فضای مجازی به سوالات مردم پاسخ دهند"

  بفضل خدا وند بزرگ  پس از مشارکت موثر  وپشتوانه ی  حمایتی ارزشمند تک تک اعضای گروه و هماهنگی فعالان میدانی و حضور ی  این گروه در جمع بندی مطالبات کلی واساسی  وانتقال نکته نظرات شهروندان  در نشست  با مهندس نوروزی  فرماندار محترم  کنگان این اتفاق مبارک بوقوع پیوسته است شایان ذکراست که این تصمیم اداری زمانی اتخاذ میشود که فعالان رسانه ی کنگان  با دنبالکرد عناوین  مرتبط در فضای مجازی بیش ازگذشته به سرنوشت خود و شهرستان شان  اهمیت قائل شده و با دقت وحساسیت بیشتری اتفاقات روز و تحولات زادگاه و محل سکونت شان را مورد کنکاش و بحث  واهتمام قرار می دهند .   واز این  بابت می توان بطورقطع گفت : که اهالی شهر ستان در مجموع  حداقل یکی از بالاترین نرخ های کاربری ابزارها و محتواهای ورودی به فضای الکترونیکی را در اختیار دارند ناگفته پیداست که این روند سهل وممتنع با همه ی کم وزیادش  در عرصه ی فرهنگ  و سواد رسانه ی وموج فزاینده بهبود داده ها  کیفیت بخشی اطلاع رسانی می تواند  مسیر چشم انداز بهره گیری موثر و کاربردی مفیدتری را  در ابعاد متنوع اجتماعی از سوی شهروندان و مسئولین ترسیم کرده و زمینه های ارتقاء ارتباطات سازنده  و ثمر بخشی را فراهم کند
حدوداً یک ماه پیش بود که تعدادی از فعالین اجتماعی با همکاری  وهمفکری همشهریان بنای ایجاد گروهی واتساپی را  بعنوان "کنگان محور توسعه ی استان بوشهر"  گذاشتند ... هر چند با ارائه تعاریف و اهداف و گفتگو های اولیه این گروه توانسته است  افق های معتبر توسعه ی  حداقلی  را تا حدی معرفی کند  اما برای رسیدن این  "سرفصل عملی" وشناخت جایگاه واقعی راه وکار  و زیادی درپیش  داشته  و به ضرورتها زیادی تکیه  دارد  که  اولین ضرورتها  حمایت شهروندان و مسئولین است  تا در آغاز  این مرحله ی حرکت  بسوی توسعه ی پایدار  کنگان ، بویژه جوانان خوشفکر ،تحصیلکرده  وپرانرژی انگیزه های لازم را برای ادامه چرخه توسعه ی پایدار  مبانی اولیه ی آن را  دردسترس ببینند .. و پله های موفقیت رسیدن به اهداف عمومی و تامین منافع شهرستان و استفاده از منابع  عظیم محلی یک به یک طی شود... انشاء الله
  فرصت ارتباط مسئولین و مردم در فضای مجازی   از طریق تصمیم  شورای  اداری  و فرمانداری کنگان برای همه  فعالان رسانه مذکور فراهم شده که به ترتیب زیر مزایائی را برای دوطرف این فرصت مطلوب فراهم می نماید:
 -   تحقق اصل پرسشگری و پاسخگوئی سازمان یافته ومنسجم با رعایت همه جوانب و ظرافت های امر
  - شناخت  انتظارات و  افزایش  امکان سنجی سطح  توقعات متعارف دوطرفه  در فضای صمیمانه ی گفتگو
 -تنظیم پایگاه اطلاع رسانی اعلام برنامه و عملکردها  با  گسترش  زمینه ی پیشنهاد ومشورت گیری
 - توسعه ی آگاهی شهروندی از اهداف سازمانی دستگاه ها واداره جات و  نحوه پیگیری درخواست ها و  چرخه ی کارها ی ارجاعی و زیر وبم  قالب سیر  مراجعات مرتبط با امور اداری .
- کم ترشدن فاصله های مسئولین ومردم  وتقویت اعتماد و اطمینان دوطرفه بعنوان یک سرمایه ی اجتماعی
- حذف نسبی  تشریفات زائد اداری و تکمیل اطلاعات مورد نیاز شهروندان و احتمال بروز نیازمندی ها جدید شهروندی که منجر به کشف  راهکارهای نوین می شود 
- آگاهی شهروندان از امکانات و فرصت ها ی جدید برای برخوداری بیشتر وبهتر از مزیت های اختصاصی و رقابتی شهرستان
و...
در این پایان این گروه افتخار دارد با فراهم کردن تمهیدات زمان بندی شده  مناسب برای حضور موثر و مفید مسئولین در این پروسه ضمن حفظ احترام جایگاه شخصیت حقیقی وحقوقی مسئولین وشهر وندان ، شرایط بهینه ی استفاده ازاین فرصت را برای همه عزیزان کاربر برنامه ریزی نماید.




نوع مطلب : تحلیل مقاله، 
برچسب ها : نجوای کنگان / فرماندار در جلسه شورای اداری : روسای ادارات یا روابط عمومی آنها در فضای مجازی به سوالات مردم پاسخ دهند،
لینک های مرتبط :


رهبر انقلاب: جلوه‌هایی از شعار «ارتش فدای ملت» را در مناطق سیل‌زده‌ دیدیم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: اینکه یک سرهنگ ارتش خم شود تا فردی سالخورده با قدم گذاشتن بر دوش او سوار وسیله نقلیه شود، جلوه‌هایی از صداقت ارتش در بیان شعار «ارتش فدای ملت» است.

رهبر انقلاب: جلوه‌هایی از شعار «ارتش فدای ملت» را در مناطق سیل‌زده‌ دیدیم

به گزارش حوزه امام و رهبری خبرگزاری فارس حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز (چهارشنبه ۲۸ فروردین) در دیدار فرماندهان ارتش و نیروی زمینی، ارتشِ امروز را متدین‌تر و کارآمدتر از همیشه خواندند و با تجلیل از حضور مؤثر و حیاتی ارتش و نیروهای مسلح در امدادرسانی به سیل‌زدگان، و همچنین با تأکید بر لزوم اتحاد روزافزون نیروهای مسلح و زیبا خواندن دست برادریِ ارتش و سپاه پس از اقدام زشت آمریکایی‌ها علیه سپاه، خاطرنشان کردند: هر کاری که دشمن را عصبانی کند، خوب و درست است و در مقابل همگان باید از هر کاری که دشمن را جری و روحیه آن را تقویت کند، اجتناب کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار با تبریک روز ارتش و نیروی زمینی به کارکنان خدوم و افتخار آفرین ارتش و خانواده های آنان، نیروهای مسلح را از «مظاهر و عناصر قدرت ملی» خواندند و خاطرنشان کردند: البته در بسیاری از کشورها حتی در کشورهای مدعی آزادی و حقوق بشر، نیروهای مسلح عنصر اقتدار دیکتاتورها و برخورد با ملتها هستند، همچنان که این روزها نمونه‌ی آن در قضیه شنبه‌های پاریس قابل مشاهده است.

رهبر انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح را در منطق اسلام و جمهوری اسلامی، «حصارهایی امن برای ملت» برشمردند و افزودند: نیروهای مسلح در زمان جنگ، در مقابل تهاجم دشمن با دانش، تجربه و فداکاری، سینه سپر و آن را منکوب و وادار به عقب نشینی می‌کنند و در زمان صلح نیز با کارآمدی و آمادگی کامل، مایه اطمینان و آرامش خاطر ملت هستند، و به همین دلیل، دشمنان به دنبال بر هم زدن آرامش مردم از طریق مضطرب نشان دادن نیروهای مسلح هستند.

ایشان امدادرسانی ارتش و نیروهای مسلح به مردم در حوادث طبیعی را یک حضور مؤثر و حیاتی خواندند و گفتند: در سیل اخیر، نیروهای مسلح با همه وجود و امکانات در اختیارشان به کمک مردم شتافتند، به طوری که در استان گلستان، ارتش حتی قبل از حضور ستاد مدیریت بحران، در محل حادثه حاضر شد.

حضرت آیت الله خامنه ای، ثبت تصاویری از خدمات متواضعانه نیروهای ارتش به مردم را موجب ماندگاری این برگ‌های زرین در حافظه تاریخ دانستند و افزودند: اینکه یک سرهنگ ارتش خم شود تا فردی سالخورده با قدم گذاشتن بر دوش او سوار وسیله نقلیه شود، جلوه‌هایی از صداقت ارتش در بیان شعار «ارتش فدای ملت» است.

رهبر انقلاب اسلامی ارتش را به برکت جمهوری اسلامی، ارتشی «مکتبی» و «نمایشگاهی از ارزشهای اسلامی» برشمردند و خاطرنشان کردند: نمونه‌هایی همچون شهیدان بابایی و صیادشیرازی در ارتش وجود دارد که از لحاظ کارآمدی و در عین حال تعهد، تواضع، فداکاری و گریختن از نام و نشان، قابل ارائه و الگو برای ملت و بلکه امت اسلامی هستند و این روحیه و ارزشها باید روز به روز تقویت شود.

ایشان، ارتشِ امروز را متدین‌تر و کارآمدتر از همیشه برشمردند و گفتند: امروز زمام ارتش در دست نیروهای متدین و انقلابی است، البته افرادی که همواره عادت به تحقیر ملت و تکریم خائنان را دارند، مدام از «ارتش مدرن رضاخان» دم می زنند، در حالی که آن ارتش به اصطلاح مدرن، حتی یک روز نتوانست در مقابل هجوم بیگانگان دوام بیاورد، اما ارتش مقتدر جمهوری اسلامی هشت سال در یک جنگ منظم مقاومت و ایستادگی کرد و امروز نیز دانش، تجربه، روحیه، توانایی، تدین و امانتداری ارتش بیش از گذشته و مایه افتخار است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به حضور منطقه‌ای ارتش و نیروهای مسلح و مقابله آنان با فتنه های دشمنان، این سؤال را مطرح کردند: اگر ارتش و سپاه در مبارزه با داعش وارد نمی‌شدند، امروز منطقه و کشورهای همسایه ما چه وضعیتی داشت و چه کسانی بر آن حکومت می‌کردند؟

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: البته هر یک از کشورهای درگیر نیز مقابله و اقدامات لازم را انجام دادند اما نقش نیروهای مسلح ایران قابل اغماض نیست و امروز در واقع برکات نیروهای مسلح، علاوه بر ملت ایران، شامل کشورهای دیگر نیز شده است.

فرمانده کل قوا همچنین اتحاد روزافزون نیروهای مسلح را لازم و موجب عصبانیت دشمن دانستند و گفتند: دست برادری دادن ارتش و سپاه، حرکتی زیبا پس از حرکت زشت آمریکایی‌ها بود.

ایشان تأکید کردند: هر کاری که دشمن را عصبانی کند، خوب و درست است و در مقابل، هر کاری که دشمن را جری و روحیه آن را تقویت، و روحیه جبهه خودی را تضعیف کند، بد و ناپسند است و همه باید در سخنان و کارهای خود از آن اجتناب کنند.

رهبر انقلاب اسلامی، هدف از سخنان بی‌پایه آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را تضعیف روحیه عمومی دانستند و خاطرنشان کردند: آمریکا گرفتار هزاران میلیارد بدهی و گرفتاری‌های متعدد است و با گذشت چند سال از سیل و طوفان در مناطقی مانند کارولینا هنوز نتوانسته‌اند آن مشکلات را رسیدگی و جبران کنند اما برای تضعیف روحیه ملت ایران، یاوه‌سرایی می‌کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای، حضور بی نظیر مردمی در امدادرسانی به سیل زدگان را یکی دیگر از واقعیت‌های جلوی چشم و موجب عصبانیت آمریکایی‌ها برشمردند و افزودند: حرکت عظیم و سریع اقشار ملت ایران از ارتش، سپاه و بسیج تا هزاران طلبه و دانشجو برای کمک به سیل زدگان قابل وصف و بیان نیست، اما دشمن به مصلحت نمی بیند این عظمت را به زبان بیاورد.

پیش از سخنان فرمانده کل قوا، امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در گزارشی با اشاره به امدادرسانی ۲۱ یگان عمده و تخصصی این نیرو در مناطق سیل‌زده با دستور رهبر انقلاب، گفت: ارتش جمهوری اسلامی با حضور مستمر در مرزها، چهره «أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ» خود را به رخ دشمنان کشید و همچنین با حضور در کنار مردم در سیل اخیر با محوریت نیروی زمینی، جنبه «رُحَماءُ بَینَهُم» را به منصه ظهور رساند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش، اقدامات اخیر آمریکا علیه سپاه پاسداران را ددمنشانه خواند و تأکید کرد: تا ظهور دولت حق و نابودی استکبار ارتش و سپاه دست در دست یکدیگر خواهند بود و ما نیز همراه با ملت ایران خواهیم گفت که همه ما پاسداران نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم.

انتهای پیام/





نوع مطلب :
برچسب ها : نجوای کنگان / رهبر انقلاب: جلوه‌هایی از شعار «ارتش فدای ملت» را در مناطق سیل‌زده‌ دیدیم، گزارش حوزه امام و رهبری خبرگزاری فارس حضرت آیت الله خامنه‌ای،
لینک های مرتبط :


       معرفی کتاب :مقدمه ای بر دانش  مدیریت
مفاهیم و تکنیک های علم مدیریت نوین از  یک پژوهشگر در این زمینه  طی یک کتاب مفصل توضیح داده شده است. هدف اصلی این کتاب ارائه  درک مفهومی صحیح از نقش علمی مدیریت در فرآیند تصمیم گیری است.
  وبعنوان مقدمه ای بر دانش کاربردی مدیریت جزئیات فراوانی تشریح کرده است  که به استفاده از رویکرد  علمی به حل مشکل- با استفاده  از سناریوی که در آن  چگونگی حل یک مسئله  با مدل علمی مدیریت بیان کرده است، سپس مدل هایی برای تولید  راه حل و توصیه  استفاده از آن در مدیریت ارائه می شود.
  این کتاب تخصصی در علم مدیریت، همچنین  می تواند به عنوان جزواتی متعدد برای اجرای عملیات تحقیقی  متنوع شناخته  تقسیم شده و  قابل استفاده است.
  دراین کتاب از روش های ریاضی ومدل های آماری برای ایجاد بهترین تصمیمات مدیریت استفاده می شود. این کتاب بسیار ساده است و به عنوان مرجعی برای علاقمندان  علم مدیریت و مهندسی صنایع به طور یکسان  کاربرد دارد. کتاب معرفی شده،  نمونه های زیادی از برنامه های کاربردی علوم مدیریت (تحقیقات عملیاتی) را شامل می شود: برنامه نویسی خطی در انواع مختلف، برنامه های کاربردی و برنامه نویسی خطی در زمینه های مختلف کار، مدل های مدیریت موجود ، روش های پیش بینی، برنامه ریزی پروژه، شبیه سازی از یک طرح ، تجزیه و تحلیل تصمیم گیری. مباحث تمرینی  دقیق و منظم آن ارزش کاربردی  آن را بیشتر کرده است ...
روش شناسی  بخشی بسیار دشوار از دانش مدیریت است. مطالعات موردی ارائه شده (یا در عمل) بیش از حد عمومی هستند و باید از لحاظ روش شناختی مرتب شوند مطمئنا محتوای بسیار مفیدی برای خواندن، تکمیل و تحکیم موقعیت و ارتقاء موضع  مدیریت  را عرضه می کند.
منبع:
An Introduction to Management Science
by David R. Anderson   
    Hardcover: 896 pages
    Publisher: Cengage Learning; 13 edition (March 19, 2010)
    Language: English
تهیه وترجمه : نجوای کنگان




نوع مطلب : مقاله، 
برچسب ها : نجوای کنگان / معرفی کتاب :An Introduction to Management Science by David R. Anderson Hardcover: 896 pages Publisher: Cengage Learning; 13 edition (March 19، 2010) Language: English/ مقدمه ای بر دانش مدیریت(2)،
لینک های مرتبط :



                        کار علمی برای قیاس و بهبود دقیق کارکردها ی اجتماعی
      چرا پس از خاموش شدن کبریت  از بوی آن  لذت می بریم؟!دو دلیل برای این احساس وجود دارد که بسیاری از ما درآن  مشترک هستیم :
- وقتی گوگرد می سوزد، دی اکسید گوگرد آزاد می شود. این  گاز بسیار قوی که با توجه به مقدار کم آن حس بویائی را کنترل ومحدود به خود می کند، و به خاطر تمرکز بویایی بر  اکسیداسیون موادی از این دست و عایق شدن میان حس بویایی ما و بوهای پیرامونی ، آن  را " خوشبو"احساس خواهیم کرد و در آن مقطع زمانی سایر بوها را دریافت نمی کنیم ؟!.
 این مثال ؛ برای بررسی چرائی عدم اهتمام  وغفلت از ترویج راهکارهای علمی ، طرح موضوع توسعه، ارائه برنامه وعملکرد  در جوامع مختلف قابل تامل است...
   تبدیل دانش  به ایده ها وافکاری که باعث  تو لید محصولات مختلف و ایجاد پروژه ها ی  زیرساخت و روساختی  و پیدا کردن راه حل ها  در وضعیت حاضر و شرایط آینده است  به عنوان ظرفیت  دانش شناختی  می شناسند  که اهداف متنوع جامعه را تامین می کند
بنابراین باید این سیستم  طوری طراحی شود  که عناصر آن برگرفته  از اجماع ملی  حکمای قوم در قالب هیئت مدیره و یا یک کمیته ملی نظارت بر" ساختار علمی" عرصه های فرهنگی  اقتصادی اجتماعی، یا محیط اطراف را با "پشتیبانی" مفهوم  کار علمی برای حمایت از پروژه ها  مبتنی بر تحقیقات روز آمد ،   در علوم طبیعی یا مسائل اجتماعی  از طریق فرآیند رقابتی به دست  آورد وبا ارزیابی از نتایج  دستاوردهای معنوی ومادی کار عمومی ما را ارزش گذاری  نماید.
  تکامل  کیفیت زندگی  همگام  با کار علم  مطلوب است که نه تنها به راه حل های پویا منتهی شده،  بلکه   نرخ رشد حرفه ها و مشاغل  را تغییر خواهد  داد به ارتقاء و تحرک مثبت  آن و  درک  تغییرات  سازنده  در زندگی می اندیشد ، بنابراین باید کارگروه های علمی از بهترین کارشناسان و متخصصان و  افراد با تجربه  در توسعه ی برنامه ها  سازماندهی داده  شود، این فرایند مطابق با منافع عمومی  و استانداردهای رسمی  شناخته شده است و با  چهارحوزه فعال در ارتباط است :
1)محتواهای آموزش برنامه ها و شیوه های  مطالعات درسی و مهارتی:در هر فرهنگ بالنده اطلاعات  و آگاهی های مفیدو مورد نیاز می بایست به روز شود
2) فضاهای آموزشی: مانند مدارس،  مراکز فنی و حرفه ی ، دانشگاه ها، آموزشگاههای خصوصی، که مربوط به تحصیلات نظری، عملی، مهارتی و حرفه ی  هستند،نقش آفرین می شوند.
3)موسسات مطالعاتی و تحقیقاتی ،اتاق های فکر، گروههای مشاورین آزاد ویا دولتی
4)  فعالان عرصه رسانه ها، فضای مجازی، کتابخانه ها ی ورقی و دیجیتالی، نشریات وبولتن ها و...
 -  جالب است اشاره شود که  پژوهشگر ژاپنی می گوید شما تا بحال تنها حداقلی از پیشرفت ها یی را که درآینده از آن رونمایی می کنیم ،دیده اید!؟
- در آمریکا از  اولین مرحله  افزایش تعداد کمک های مالی  وبورس جذب  دانش آموزان و دانشجویان مستعد در ریاضیات و فیزیک  سالانه ( 100 هزار) مورد بصورت اختصاصی در دو رشته ی مذکور بوده است و گام دوم این بوده که نهاد ها و شرکت ها برای  تحقیقات علمی 10٪ از درآمد سالانه خود را برای یک دوره 7 ساله  وتمدید آن در اختیار پژوهشگران قرار داده و از تعامل وتفاهم دوطرفه برخودار باشند
- از یک مورخ آلمانی درباره راز عظمت صنعت آلمان  سوال شد: " قبل از ورود به دانشگاه، از ارتش فارغ التحصیل شده ایم!مسئولیت پذیری، کار جمعی، اطاعت از دستورات را فرا می گیریم و در آزمایشگاه  وپژوهشگاهها هم همین روند  را  دنبال می کنیم !
 - در چین  چیزی بعنوان بازنشستگی  مانند سایر جوامع وجود ندارد  جوانان  و افراد سالخورده  همچنان کار می کنند، زندانیان هم مشغول کارند در آنجا کسی تماشا چی نیست  واینگونه با نقشه راهی  چند مرحله ی علمی  برآمریکا  در بسیاری از علوم الکترونیکی و علوم انسانی، و داده هایی که برای ایالات متحده خط قرمز است پیشی میگیرد و برای نمونه در عرصه ی اقتصادی  مشکل خط فقر را براساس همان نقشه ی راه براساس آمار بانک جهانی بشرح زیر برمی چیند :
١٩٩٠: ٧٥٥ ملیون نفر زیر خط فقر
٢٠١٥:  کمتر از یک ملیون زیر خط فقر
- یکی از مواد قانون اساسی هند می گوید: "هر شهروند هندی باید در توسعه  علمی شرکت داشته باشد."  یکی از اسرار این روند علمی بزرگ در کشوری است که به اندازه یک قاره و طبیعت انسانی گسترده است.باعث شده تا هزاران طایفه و صدها دین و زبان متنوع در کنارهم زندگی کنند و همه با همان اندک بضاعت  تنها به عظمت هندوستان بیاندیشند  و نکته ی مهم دیگر  از کار مهندسان هندی  دراین عرصه این بود که آن ها  با ایجاد "خط هزاره" Y2K " نرم افزاری در چالش( عددتاریخ  ) تبدیل سال  در کامپیوتر به "00  از سال 2000   به بعد طراحی کرده و نگرانی جهانی  را از قفل شدن رایانه ها واینترنت برطرف کردند."
اهداف تحقیقات علمی:
اهداف تحقیقات علمی متفاوت است  و به نوع تحقیق موردنیاز و نتایج به دست آمده بستگی دارد.
1. پیدا کردن حقایق/ واقعیت ها :اینکه از طریق به دست آوردن حقایق و اطلاعات جدید از مسیر تحقیق و پژوهش برای یک پدیده خاص یا مشکل بر اساس اطلاعات قابل اعتماد تلاش می کند.
2. تفسیر علمی:
اغلب برای حل مشکل یا پیش بینی پدیده خاصی از طریق شرح دقیق پدیده یا توضیحی علمی که برای وقوع آن ،شناخت علائم صحیح یک پیش شرط است.
3. پیش بینی آینده:
این است که بر مبنای  شیوه های علمی و روش شناختی صحیح برای اطمینان ازاطلاعات بدست آمده در رابطه با آینده بوسیله ی تحقیقات علمی  راهکارهای مناسب ایجاد شود
4. پیشنهاد راه حل برای یک مشکل خاص:این کار با مطالعه مشکل،  مرتب ساختن فرضیه ها، مشاهده دقیق علمی و اندازه گیری دقیق راه حل های علمی بر پایه ی دانش بر اساس آزمایش و نتیجه گیری انجام می شود.
5. نوآوری و اختراع:
ماشین آلات مدرن و اختراعات باید به لحاظ علمی طراحی و بر اساس مجموعه ای از تحقیقات علمی که پژوهشگر را قادر به دستیابی به نتایج جدید و ابتکاری  مفید می نماید دارای نقش مثبت می کند.
6. دسترسی به علم و دانش:
تحقیقات علمی منبع اصلی  تولید دانش است که از مهارت های انسانی و رشد و توسعه زندگی در نواحی مختلف جامعه شکل می گیرد.
انواع تحقیقات علمی:
قبل از اینکه دانش آموز تحقیقات علمی خود را آغاز کند، باید کیفیت تحقیق را تعیین کند تا روش مناسب انجام تحقیق را انتخاب کند
-  تحقیق نظری:
این مربوط به جنبه های علمی و دانش پژوهی است که از طریق آن قوانین و نظریه ها به دست می آید و اساس مطالعات آینده و منبع قابل اعتماد اطلاعات و علوم کاربردی است.
- تحقیق کاربردی:
تحقیق مربوط به جنبه های عملی و عملی با توجه به رسیدن به دانش موثرتر یا با هدف پیدا کردن یک راه حل برای یک مشکل یا کار بر روی توسعه و  گسترش یک روش خاص برای بهره وری بالاتر است.




نوع مطلب : تحلیل مقاله، 
برچسب ها : نجوای کنگان / کار علمی برای قیاس و بهبود دقیق کارکردها ی اجتماعی،
لینک های مرتبط :


پنجشنبه 22 فروردین 1398 :: نویسنده : عبدالمجید اورا

                                    "نه بزرگ" کنگان به خانم نماینده
   همه ی آنچه را که کنگان از دست داده اغلب از طریق انتخابات بوده و برای بازپس گیری بسیاری از آنها  همان مسیر  یعنی از طریق انتخابات درسطوح مختلف ممکن است...
   ماجرائی پس  از انتخابات می گوید : که  دو دوست  چند روز پس از رای گیری واعلام نتیجه ی  یکدیگر  را ملاقات کردند، اولی به دومی گفت: آیا وجدان شما از این  انتخاب راضی است.
پاسخ دومی:  من مثل یک کودک به خواب می روم
-: "تا این  حد راحت هستید؟"
-:  "خوابم" مثل یک کودک شیر خواره  ما در مرده است که  بصورتی مکرر هر دو ساعت  در طول شب  یکبار بیدار  شده  و شروع به گریه می کنم ولی کسی را بالای سر خود نمی بینم خسته شده دوباره بخواب می روم !
  چند نکته ویک برداشت:
  صحنه های وقایع تاریخی که  گاهی با غدر همراه است  طرف هایی  و شاهدانی عینی در بخشی از موقعیت ها واکنشی  مثل عکس العمل عابران با  حادثه ی تصادف سخت دو  اتومبیل در یک نقطه ی دوردست درجاده دارد .  فرض براین است  که ناظران عینی ودرگیر حادثه شش نفر باشند: یکی  با گوشی همراهش به فیلم گرفتن و عکس انداختن رجوع  می کند ،  دیگری با اورژانس تماس می گیرد  سومی  به پلیس راهنمائی زنگ می زند و نفربعد ی به رسانه ها و مسئولین خبر می دهد ، مقصر حادثه از صحنه فرار می کند و مصدوم نیز در کنار جاده فریاد کمک سر می دهد ...  این   افسانه ی دست ساز  نیست  بلکه روایتی از موضعگیری های تلخ وشیرین این روزها  و نقش متفاوت  مسئولیت پذیری در قبال الحاق روستا هایی از کنگان به جم وریز است.؟!
اینگونه می توان منتظر  دستکاری روایت ها  از حوادث  در تضاد با حالت واقعی و  وضعیت برداشت چندگانه مزاج طلبانه برای  ثبت  واقع امر و شکل دادن دید گاه  مصنوعی بصورتی  عمدی از سوی  مقصر و حامیان   بود که از سوئی  تلاش مصدوم  ومدافعان برای احقاق حق ادامه می یابد...
 سالها قبل فیلمی از  منطقه ی "تریسته"  ایتالیا  به نمایش درآمد  که  نشان می داد قرار ست  این شهر بین یوگسلاوی و ایتالیا تقسیم  شود.
اما بچه های کوچک در همه جا ی آن  شهر با هم بازی می کردند و  در آغاز نمی دانستند چه اتفاقی برای شهرشان  افتاده ولی  ناگهان یک خط  تقسیم  ظاهر شد.  ولی  بچه ها سرگرم  بازی خود بودند و در خانه هایشان  می شنیدند که شهرشان  دو قسمتی  می شود، بچه ار روی خط سفید  می پرید ند تا پایشان به آن نخورد این خط فاصله از روی  زمین به درون بچه ها رسوخ کرده وبر ذهن رفتار و قلب هایشان  نیز تاثیر گذاشته بود و  بچه های همبازی را هم  دودسته ساخته بود،حتی  برای کودکان  اثر  این حرکت دولتی  تا تعیین تکلیف غمبار بود  و جای زخم  آن تصمیم در  صورت مبهوتشان و لبان خشکیده و نگاههای در اندوه نشسته تان کاملاً واضح بود ، هدف سازنده این فلیم در واقع تلاشی بود تا نشان دهد : که چگونه بازیچه های سیاسی صاحب منصبان  می تواند شادی تصاویر آغازین بازیهای کودکانه  ومردمی هم فرهنگ و دارای تاریخی مشترک در یک  نقطه از جغرافیای مادری به صحنه های دردناک تراژدی  ختم  دهد.؟!
  اما افتخار و سرافرازی  جاودانی از آن کسانی است که "نه" گفتن به ناملایمی ها و بازی های  چند سناریوهای پیدا و پنهان  را بلد باشند ودر تعارف و رودربایستی نمانند.
ژان پل سارتر فلیسوف معروف فرانسوی در دنیای معاصر دراین رابطه  درس  تاثیر گذاری را به غربی ها داد ....
 او بخاطر نبوغ  و خلاقیت ها ی متنوعش هرچند وقت یکبار ازسوی مجامع مختلف ادبی مورد تکریم  و دعوت برای دریافت  جوایز قرار می گرفت و در مقطعی نیز بعنوان برنده جایزه ادبی نوبل( 1964) معرفی شد ولی او هیچگاه این جوایز و هدایا  را دریافت نکرد و به همه ی آنها " نه " گفت : چرا ؟ چون همه ی این جوایز و هدایا  را چیزی بیهوده ی میدانست  که می خواهند با آنها روح زنده و فعال اورا بکشند  و در صورت قبول آن هدایا...  در واقع در حالتی  ایستاده و زنده؛ دیگر مرده ی بیش بود... ونمی توانست آن "سارتری" باشد که خودش می خواست.
سارتر دریافت چنین جوایزی را بعنوان "بوسه ی مرگ"  می دانست.
 او در نقد سیاسی خود بیان کرده بود : موسسات و مسئولانی  که چنین افتخاراتی ظاهری را  به او هدیه می دهند  بعنوان "موسسات کشنده سارتر"  بحرکت در آمده اند تا اهداف خود را سمت وسو دهند.
نتیجه گیری : واکنون ما در کنگان و داستان کوتاه وبلند هفت و سه چاه ... چنانچه اگر ما خود را برای گفتن  یک  "نه بزرگ"   برای گفتن به خانم نماینده آماده کنیم و به وعده ها  و فهرست قول ها  و احیاناً دلخوشی های صوری  در نقاط مشترک سیاسی و یا  امتیازات خیالی  و محاسبات اشتباه  دل نبندیم هیچگاه این گونه داستا نها  با توجیهات آبکی برای مان ردیف  نمی کنند و حقیقتاً اگر این " نه بزرگ" از اینجا تا 2 اسفند 98  پژواک داشته باشد آنوقت عزتمندی  همیشگی کنگان را حفظ کرده ایم و نسل های بعد نیز به ما افتخار خواهند کرد.  و روشن است که یک "نه بزرگ ب"ه همه داستان سازی های این دست  تا همیشه پایان میدهد.  




نوع مطلب : تحلیل مقاله، 
برچسب ها : نجوای کنگان / "نه بزرگ" کنگان به خانم نماینده،
لینک های مرتبط :


                                                   نقش معلم در تعلیم وتربیت و چند نکته
نقش آموزگاران و معلمان همواره با سرگذشت و سرنوشت  افراد  برجسته وحتی عادی در جوامع ،در پیوند با تبلور آشکاری از جلوه های کارکرد فرهنگی معلمین  در جامعه متمایز است و هرگاه بخواهیم که افراد را از لحاظ  میزان احراز موفقیت و رشد اجتماعی مورد مطالعه قرار دهیم بی تردید ناچاریم به معلم و مدرسه او هم گریزی بزنیم ...
در سرگذشت البر کامو  فیلسوف و نویسنده ی معروف الجزائری تبار فرانسوی گفته اند:  فقر بسیار او را مجبور کرد بعد از گذراندن دوره ی دبستان به کارگری روی آورد اما لویی ژرمن معلم او که می دانست آلبرکامو استعداد فراوانی دارد او را تشویق کرد که در امتحان کمک هزینه بگیران شرکت کند و ادامه تحصیل بدهد  . آلبر در آن امتحان قبول شده و با کمک هزینه دولت وارد دبیرستان شد ... وسالها بعد آلبر کامو برنده جایزه نوبل ادبیات در سال 1957  با کتاب "بیگانه"چهره ی جهانی شد   او بلافاصله طی ارسال نامه ی به معلم دوران ابتدائی اش اینگونه از وی قدر دانی می کند :
 عزیزم! آقا ی ژرمن:
قبل از اینکه بخواهم برای شما  نامه ی از صمیم قلب بنویسم خود را با تمام وجود به آرامش رساندم ، اکنون به افتخار بسیار بزرگی دست یافته، افتخاری که نه آرزوی آن درمخیله ام می گنجید ونه رویای آن را در سر می پروراندم .ولی محقق شد.
اما زمانی که خبر دریافت این جایزه به من رسید ، اولین چیزی که بعد از تجسم نقش مادرم به ذهنم آمد، شما بودید و اگر این دست مهربان منحصر به فرد شما برای تعلیم و تربیت فرزند بینوای تان که من بودم دراز نمی شد و وجود شما نبود هرگز این اتفاق خوب برایم نمی افتاد.
و من هیچوقت بدون شما این افتخار بزرگ را  بدست نمی آوردم. اما می خواهم این فرصت را   غنیمتی برای ستایش جایگاه شما قرار دهم تا موضع خود را پیش از این و در حال حاضر در قبال ارزش وجودی تان بیان کنم و به شما اطمینان دهم که تلاش های شما، کار شما و تعهد شما در  وجود یکی از شاگردان  شما  با گذشت همه ی این سالها همچنان زنده خواهد ماند و شاگردانت همواره  خود را مدیون شما  می دانند. شما  را با تمام قلبم در آغوش می گیرم.
آلبر کامو - 19نوامبر 1957
 درخصوص بهبود کار معلم و روند تعلیم وتربیت ، اکثر اندیشمندان مدیریت آموزشی بر چندعامل  اصلی اتفاق نظر دارند :
 1) کسانی جذب این عرصه شوند که واقعاً به آن علاقه دارند
2) مدام در جریان  تازه های آموزش  قرار گیرند
3) پس از ارزیابی مستمر نتایج کارشان، مشوق های انگیزه بخش به آنها داده شود.
4) شرایط نسبی  رفاه و با اقدامات شایسته ی سازمانی  و فرهنگ عمومی تمهیدات  ارتقاء ارزش اجتماعی برایشان فراهم گردد



نوع مطلب :
برچسب ها : نجوای کنگان / البر کامو فیلسوف و نویسنده ی معروف الجزائری تبار فرانسوی /نقش معلم در تعلیم وتربیت و چند نکته (2)،
لینک های مرتبط :


 
مدیریت برنامه ریزی و استراتژی طراحی
 نکات عمومی :
برنامه ریزی  موثر: یکی ازعوامل  اساسی است که منجر  به موفقیت فرد و یا یک سازمان برای رسیدن به اهداف خود و به انجام رساندن شرح وظایف، می شود  واتخاذ روش ها با ابزار  لازم خلاصه ی از برنامه ریزی می باشد
 تعریف عمومی برنامه ریزی:  درک عملی تمام وظایف و مسئولیت ها ست  که با اتخاذ مراحل و روش ها  همراه است که تمام اهداف را برآورده می کنند، دراین جریان  تمام امکانات موجود را شناسایی شده و عناصر وعوامل دراختیار  و منابع موجود  را با تعیین نقش برای کمک به پیشبرد اهداف  حسب جدول زمانی درنظر دارد و آسیب ها و موانع  وتحولات احتمالی  را  در طول مسیر مورد مطالعه  قرار می دهد  و با  لحاظ  طرح ها و گزینه های جایگزین برای  کاهش انحراف ها در طول  راه تحقق هدف انعطاف پذیری آن را پیش بینی می نماید.
راهبردها؛ بر روی نکات زیر تمرکز  می کند:
1. چیستی  برنامه ریزی و استراتژی ها  ؟
2. رابطه بین برنامه ریزی و استراتژی کدام است؟
3. چگونه یک طرح  خوب را  برنامه ریزی کنیم؟
4.   با استراتژی ها چگونگی نقطه شروع کار را آغاز می کنید!
برنامه ریزی  با در نظر گرفتن تمام  نقش ها ، مراحل و روش هایی که به منظور تامین تمام اهداف، و شناسایی تمامی احتمالات موجود و مطالعه موارد در دسترس و منابع که  و یا موانعی است که شما  تجربه ی  حرکت به سمت اهداف  تا زمانی که  یک چشم انداز روشن از نحوه انجام آنچه باید در جهت رسیدن به این اهداف کمک کند را تهیه  وتنظیم می کند  ترسیم می شود،   برنامه ریزی همچنین مطالعات احتمالی در مورد هر گونه تحولات که با توسعه طرح های جایگزین برای کمترین آسیب در صورت آسیب احتمالی صورت می گیرد برجسته ومتمایز می شود.
راهبردها:
 استراتژی کلمه قدیمی است که سابقاً   در سازماندهی ارتش و برنامه های نظامی،بکارمی رفت  اما در حال حاضر این کلمه شامل تمام جنبه های زندگی  فردی و اجتماعی ما می شود  و خلاصه  مجموعه ی طرح ها و نقشه ها لازم  در گروه برنامه ریزی را  به منظور رسیدن به یک نقطه خاص  دربرمی گیرد ، برا ی موفقیت در یک کار  و مسئولیت و ماموریت خاص  این استراتژی  ها هستند که  صاحبان تخصص  وتجربه توسعه ی متنوع  در عرصه های مختلف را درجای خود می بیند زیرا  آنها هستند که درک می کنند که چه اتفاقی افتاده  و می افتد وبنا به قولی داشتن استراتژی : یعنی وقتی مجموعه تصمیمات ما دیده می شود، بتوان الگوی خاصی را در آن مشاهده کرد.

اهمیت برنامه ریزی:
1. برنامه ریزی به  ما کمک می کند تا بر تمامی موانع احتمالی غلبه کنیم.
2. برنامه ریزی   مدیریت پروژه یا رسیدن به  هدف   را تسهیل کرده و باعث صرفه جوئی در وقت، انرژی و هزینه می شود
3. برنامه ریزی، مدیریت و بهینه سازی وبهره وری منابع شما را آسان تر می کند.
4 - امکان پیش بینی آینده، که به سهم  خود به مدیریت بهتر و تصمیمات استراتژیک کمک می کند.
5 - کمک به رسیدن به هدف با توجه به استراتژی روشن می تواند بعنوان یک مهارت در برنامه های مشابه  کاربرد داشته  باشد.

 رابطه برنامه ریزی و استراتژی:

برنامه ریزی راهی است که ما در آن به  ایجاد استراتژی های دقیق و واضح  میپردازیم   و براین پایه اگر برنامه ریزی راه و روشی است که فرد به یک استراتژی خاص در یک طرف  موضوع می رسد این دو با هم ارتباط پیدا می کنند.
به عنوان مثال، فرض کنید می خواهید به یادگیری  زبان دومی بپردازید  شما برنامه ریزی را به منظور مطالعه تمامی احتمالات، زمان و عوامل دیگر در نظر می گیرید، و در نتیجه به لطف برنامه ریزی  مفاهیم  استراتژی های فکری و علمی برایتان مجسم شده و کار  را بر اساس آنها شروع خواهید کرد.
  چگونه یک طرح جامع و برنامه ریزی  ساخته  می شود؟
برنامه ریزی  به ما کمک می کند تا برای رسیدن به اهداف مورد نظر که ما  برای رسیدن به آنها امیدواریم با کمترین احتمال وقوع حاشیه  همراه باشد . آیا  موانعی وجود دارد؟  ما باید روشی را  برای کمک به خودما ن  در  به حداقل رساندن تاثیر آن داشته باشیم  ، بنابراین  برای شروع برنامه ریزی قبل از شروع هر کار به مسیر رسیدن به هدف آن نگاهی دوباره داشته باشیم . و میزان رشد کار را درمقاطع زمانی متفاوت  با آن مقایسه کنیم  
و برای  ایجاد یک برنامه خوب،  مراحل برنامه ریزی  را باید رعایت کنیم :
1 - وضعیت مورد نظر  را با مطالعه محیط پیرامونی و احتمال دستیابی به هدف با دیدن آسیب ها و موانع  شروع کنیم.
2. تقسیم طرح خود را به نقاط عطف هر مقطع با  بودجه  ی مالی  و زمان بندی خاص و  حرکت از یک نقطه و تا نقطه ی  بعدی،  بخشی از طرح به عنوان یک کل نگاه کنیم .
3 - در توسعه برنامه ها سه چیز را در نظر بگیریم: (زمان، پول و هزینه) و همچنین منابع و اهداف موجود.
4- برنامه را به صورت رسمی آماده کنیم  و  در محیط کاری  آن را به یاد  آوریم و نقشه ی حرفه ای  خود را  با صحنه ی پیش رو توزیع وتفسیر  کنیم
چگونه با استراتژی های پایه ای  کار خود را آغاز کنیم ؟
هنگامی که  ما شروع  به تنظیم برنامه کاری می کنیم  همیشه اولویت خود را در بالای لیست قرار  دهیم  که مهم ترین  مورد در برنامه ریزی   آنچه اشت   که ما در مورد مراقبت از  آن برآن تاکید داریم  که ابتدای جاده برای رسیدن به اهداف برنامه  و  خروجی آن برای به دست آوردن استراتژی های عملی که کمک به فرد به دنبال برای رسیدن به هدف مورد نظر را یادآوری می کند ، اما  ما باید استراتژی های خود را کشف کنیم و آنها را در یک روش خاص برای کمک به  برای شروع و غلبه بر  موانع  قرار دهیم.
نکاتی برای ترسیم استراتژی :
1. هنگام  تولید استراتژی ها، تمرکز بر نقاط قوت و ضعف  وشناخت همه امکانات موجود در استراتژی که ما  می خواهیم   از آن استفاده  کنیم حرف اول را می زند.
2- هنگامی که رقابت وجود دارد،  ما باید بر بهره برداری از مجموعه ای از نقاط که به ما بهترین وضعیت می دهد  بدون توجه به  حریف  ورقیب خود  توجه کنیم
3 - هنگامی که  ما نیاز به تصمیم گیری استراتژیک دارید تا با نیازها  و چالش های خود مواجه شویم، بر تصمیمات خود قاطع و  پایبند باشید.
4. می توانید استراتژی از پیش استفاده شده را مطابق با نیاز خود  فرموله  کنیم تا با وضعیت  ما  مطابقت داشته و در مطالعه خود و چشم انداز و منابع آن ، ساختار ی فرضی در دسترس داشته باشیم  .
5.  با تمرکز بر مهارت ها و تقویت  آن قبل از شروع  ترسیم استراتژی ، و یژگی های خاص  طرح خود را ارتقاء دهیم ، و این روند آمادگی برای همپیمائی با  استراتژی نامیده می شود.
   




نوع مطلب : تحلیل مقاله، 
برچسب ها : نجوای کنگان / مدیریت برنامه ریزی و استراتژی طراحی،
لینک های مرتبط :




( کل صفحات : 2 )    1   2   
نجوا کنگان
دلگیرم از خود با تو نجوا می کنم دریا این سفره ی دل پیش تو وا می کنم
درباره وبلاگ

سلام علیكم اینجانب عبدالمجید اورا متولد1348/6/25- كنگان-محله خور چوری(خیابان استقلال)

مدیر وبلاگ : عبدالمجید اورا
آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

                    
 
 
 
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو