شناخت روش ها در مبارزات انتخاباتی
                            

"واسیلی گریگوریویچ زایتسف" (خرگوش وحشی به زبان روسی) وی یکی از ماهرترین تک تیراندازان ارتش سرخ ،در مدت خدمتش یعنی سالهای ۱۹۳۷ تا ۱۹۴۵ توانست بیش از ۴۰۰ نفر از نظامیان ارتش ورماخت آلمان و نیروهای محور از جمله ۱۱ تک تیرانداز مهاجم را از پای درآورد.
 این تیرانداز  افسانه ای  روس ،  داوطلبانه به جبهه‌های جنگ رفت و از نمادهای میهن‌پرستی روسیه  بشمار آمده است؛داستان های نبردش  توسط زنان و مادران روسی به بچه ها در خانه ومدرسه منتقل می شود  تا روحیه ی سلحشوری در آنها بدمند او در نبرد سنگین شکستن محاصره استالینگراد  225 افسر و سرباز آلمانی را کشت. تا بعدها از او فیلم معروفی بسازند تحت عنوان  "دشمن در آستانه ی  دروازه های شهر" وی بعنوان قهرمان ملی کشور جاودانه شد  داستان واسیلی و  جنگ وگریز و شکست دادن   تک تیرانداز توانمند آلمانی ودر اطراف ایستگاه اصلی قطار در استالینگراد به ماجرایی هیجان انگیز برای روس ها تبدیل شده است تا جائیکه  اسلحه معروف وی تا هنوز در موزه اسلحه روسیه  نگه داری شده و به نمایش درمی آید  عرق دفاع وآمادگی هوشیارانه  از زادگاه ومیهن ماهیت و صبغه ی اصلی این روایت تاریخی است .
انتظارات  و شرایط  انتخاباتی  با اطلاعات رصد شده و  داده ها ی جمع آوری شده باید به تجزیه و تحلیل  واقعی  ازروی برایندهای لحظه به لحظه طول وعرض و از کف تا سقف هرم یک جامعه ، قابل اعتنا هستند واین تنها جادوگری و  طالع بینی است که  به پیش بینی  تصادفی از حرکت ستاره ها در آسمان  و خوشبینی کاذب در جلسات خوساخته منتهی می شود ؟!
 براحتی می توان با بررسی حلقه های انسانی از لایه های اول تا آخر  پیرامون  یک  کاندید به کارکردهای فرهنگی و اجتماعی فعلی ، وچشم انداز آتی یک مجموعه ی فعال انتخاباتی پی برد، بویژه اینکه در این مرحله با چرخش نسبی  رویکرد افکار عمومی از چرخه ی گفتمان سیاسی به محورهای گفتگوی اجتماعی و فرهنگی  که این روند جایگزین، سهم بسزائی در پیروزی یک کاندیدا بازی خواهد کرد ،واز این منظر هم می توان  به ارزیابی کیفی وکمی وضعیت کلی اقبال عمومی از کاندیداها پرداخت.
 در واقع آنچه مردم از  کاندیداها ی مورد علاقه ی خود مطالبه می کنند : نه صرفاً  چهره های جدید وانرژیک است  بلکه ایده ها و  واتخاذ شیوه های  کارآمد جدید  موثر، بنمظور تغییر  شیوه های منسوخ و ناکارآمد سابق  تا هدف یابی مطلوب  گروهی و احیای فرصت ها در سبکی  روبه جلو است.
برای تبدیل نشدن انتخابات به یک فرصت از دست رفته  و پیشیگری ازغفلت پذیری و آسیب های فرهنگی و اجماعی و تهدیدهای متنوع طبیعی و صنعتی چمباتمه زده بر سر در خانه های شهروندان ، یکبار دیگر ضرورت موکد دارد
برای بکارگیری  قابلیت های انسانی موجود  ازظرفیت  منابع طبیعی و موقعیت استراتژیک موجود ، که در بالاترین اهمیت در سطح  جغرافیای منطقه ای قرار دارد ، بازبینی مجددی داشته باشیم تا  در مواجهه با شوک های فراگیر ، بتوانیم  غرور و احساس هم افزایی جوانان را  با گذشت زمان ، فعال نگاه داشته و ارزش گذاری کنیم  اکنون  که شرایط تقریباً مساعدی ایجاد شده که در طول هر بحران و هر فشار متنوع در گذشته ، آرزوی ایجاد این شرایط را داشتیم باید قدرش را دانست زیرا روشن است که با از دست دادن نتیجه ی هرانتخابات، دامنه ی کاستی و ناکارآمدیها گسترده تر می شد.  علی رغم چالش ها و دشواری ها ، همچنان روحیه خواستن و تغییر مثبت پایدار است .سازماندهی این روحیه و انگیزه و رغبت ها ،روشی است برای جهت دهی آنها در راستای تحقق اهداف جمعی ونه فردی !
به طور خاص پیامدهای  شکل گیری تصمیمات سازنده  و حرکت دادن انتظارات و در طول و عرض بافت اجتماعی و روشن کردن  چراغ سیگنال های مثبت  در محافل رسمی وغیر رسمی و  اعتبار افزایی گفتمان   تقویت منافع عمومی ، به روش های عقیدتی و علمی تری نیازمندیم ، فراتر از ادعاها وگزارش های ناصواب و لاف وبلف های گزاف وقرمز وآبی کردن ، نیروهای توانمندی که معبرها را تا حدی قبلاً بازکرده اند اینگونه اقدامات ناشیانه  که نشان میدهد هنوز از برخی خطاهای عمدی یا سهوی  موردی سابق درس نگرفته ایم! امیدوارم در زمان باقیمانده با حجم و وزن واقعی به تعهد ومسئولیت خود در قبال مطالبات مردمی و کاندیدای مورد علاقه واقف باشیم./ عبدالمجید اورا



نوع مطلب : تحلیل مقاله، 
برچسب ها : نجوای کنگان . شناخت روش ها در مبارزات انتخاباتی شناخت روش ها در مبارزات انتخاباتی،
لینک های مرتبط :


 
 
 کار تشکیلاتی موفق به هنر مدیریت ظرفیت های انسانی وابسته است
 
 روحیه ی انسان ترکیبی از احساسات و هیجانهاست. هنر مدیریت افراد در چگونگی جهت دهی این فرایند نهفته است ، اما همیشه یک احساس وجود دارد که شخص را تحت الشعاع خود قرار می دهد. که آن را  احساس خودخواهی و عشق به خود می نامند این احساس باعث می شود ذهن قبل از صدور فرمان به بدن از خودش بپرسد. این  حرکت برای من چه فایده ی دارد؟  و این برای هرگروه آسیب بشمار می آید به همین دلیل می دانیم که اسلام بزرگترین  پاداش  را برای "ایثار واز فداکاری "در نظر گرفته است ، خداوند بزرگ در  قران کریم میفرمایند: (شما به  اوج نیکی  نخواهید رسید  مگر زمانیکه از آنچه را دوست دارید هزینه کنید) و اینگونه برای شکوفا شدن ظرفیت مادی انسان، بزرگ ترین پاداش معنوی را  کنار گذاشته است. این احساس وقتی در درون فرد پررنگ می شود ، که در  مجموعه ی قرار بگیرد که  به کار و هدف  خود ایمان داشته و آن را تقدیس می کند آنگاه با دیگر اعضا متحدو هماهنگ ومنسجم شده وهدفمند می شود.
وقتی تعدادی از افراد در گروهی با هدف مشترک   یکدیگر را ملاقات می کنند ، وبخاطر ایده ای که به آن  اعتقاد دارند به هم دیگر می پیوندند ، احساس خودخواهی از بین می رود ،  زمانی که این فرد می بیند که موفقیت این ایده ی بزرگ به معنای موفقیت گروه است و موفقیت گروه نتیجه  خواستن مشترک یک ایده  است ، فرد احساس تعلق بیشتری در مورد موفقیت  گروه خود خواهد داشت  ، کمتر به فکر کردن در مورد امور  شخصی خود می پردازد  وبر اساس همین باور بارها در صدر اسلام  و انقلاب  اسلامی تا دفاع مقدس به عینه این تجربه تکرار شده است  " وقتی ساواک در تعقیب امام خمینی (ره) بود و به بیت ایشان حمله برد.هرکه را از همراهان امام برسر راه می دیدند به بادکتک می گرفتند، اما امام خمینی(ره) با صلابتی باورنکردنی از حجره خود بیرون آمده و فرمودند : چرا اینها را می زنید روح الله خمینی منم !
اردو ی "باور محور " در برابر  اردوگاهی با تعداد بیشتر  ازعده وعُده وعِتاد پیروز بودند:" روحیه قوی فرد  بر سه برابر بر ظرفیت بدنی برتری دارد ، و به همین دلیل ناپلئون ، که یکی از بزرگترین تکنسین های مدیریت بشری است ،  می گفت:" برای برای موفقیت  گروهش   به ترتیب به سه عنصر اصلی اعتماد دارد:  تفکروگفتمان برتر،  نیروهایی که به این ایده ایمان عمیق دارند، پس از آن  مدیری که نور از این ایده در قلب نیروها ی خود، روشن وفروزنده نگه دارد. ...
یک  مدیرتوانمند  کسی است که متناسب با وضعیت روانی نیروهایش ، رشته های احساساتشان را در اختیار می گیرد.
 روایتی تاریخی می گوید :  که  فرمانده معروف "هانیبال" (۲۴۷ - ۱۸۳ پ. م) سیاست‌مدار، فرماندهٔ نظامی و ژنرال کارتاژی بود که حرکت بزرگ ارتشش از اسپانیا به رم، پس از عبور از کوه‌های آلپ، بعد از گذشت بیش از دو هزار سال هنوز از بزرگ‌ترین دستاوردهای نظامی تاریخ شمرده می‌شود. زمانی که در راه حمله به رومیان بود ، بسیاری از سربازان وی هنگام عبور از کوههای آلپ جان خود را از دست دادند ، او تنها با تعداد کمی از سربازان  باقی مانده در طول  مسیر حرکت می کرد، سربازان او که به دلیل کم تعدادبودن و تعداد فراوان سربازان رومی در وضعیت وحشت قرار گرفته بودند  آنها را به صف کرد، سربازی به نام "گسگو " از میان آنها بیرون آمد و جلوی "هانیبال "قرار گرفت. او با صدایی لرزان پر از ترس و دلهره ،  ناشی از نگرانی از شکست  احتمالی به دلیل تعداد کم سرابازان سخن گفت ، اما هانیبال با صدایی پر از ثبات  ورسا به او پاسخ داد و گفت:  شما چیزمهمی را  فراموش کرده ونگفتید ؟ " گسگو "  گفت : آن چیست ؟ قربان ! "هانیبال" گفت :  در اردوگاه  حریف کسی بنام"گسگو " نیست ، آنها کسی مانند تورا ندارند خود "گسگو " و سربازان  "هانیبال " فضا را از خنده ترکاندند. فرمانده مذکور با این جمله اعتماد به نفس  وخودباوری  خود را نشان داده و با همان قدرت آنرا به نیروهایش تزریق کرد، و آنها نبرد بزرگی انجام دادند تا به رومیان  شکستی سنگین تحمیل كردند .
انسان ربات نیست که فقط برای دیگران کار کند ، بنابراین در گروهی کار می کند که یقین داشته باشد اولاً آرمانش را بصورتی واقعی دنبال می کنند  ثانیاً  بازخوردی مثبت  وجود دارد که ممکن است بالاخره زمانی مناسب در ازای زحماتش به او بازگردد ... نکته ی مرتبط : می گویند که ناپلئون پس از یک کارزار سخت با اتریشی ها ، از فرمانده لشکر پیاده نظام خواست تا  شور انگیزترین جنگجو   وکارآمدترین آنها را  از میان سربازان عادی به او نشان دهد ، فرمانده میدان سربازی که شیپور جنگ را می نواخت و طبل جنگ را می کوبید  انتخاب کرد ، ناپلئون او را صدا زد ، سربازاز ترس  می لرزید ، سپس ناپلئون  در جمع  همه ی نظامیان به او گفت. : آنها می گویند شما  پرهیجان و شور برانگیزترین سرباز ما هستید  «من تو را در امپراطوری فرانسه  بعنوان یک شوالیه در لژیون افتخار قرار داده با رتبه ی ژنرال و چهار هزار فرانک تشویق می کنم» در آنموقع تمام سربازان حداکثر آنچه را آرزو  می کردند ارتقاء به  رتبه ی سرجوخه ی بود در حیرت فرو ماندند اما عزمی ده ها برابر برای مبارزه پیدا کردند بخاطر همین تعامل ها اگر ناپلئون به سربازان خود دستور می داد كه شب و روز بجنگند ، آنها بدون توقف  میجنگیدند ، زیرا پیروزی این گروه پیامدهای بزرگی بر فرد در این گروه  هماهنگ داشت.
وقتی نیرویی احساس می کند که اگر یکی از اعضای گروه دچار مشکل میشود ، حتی سرگروه ممکن است برایش فدا کاری کند ، گروه بیشتر به هم متصل شده و به مرور زمان به رشته ای از سر رشته های ناگسستنی تبدیل می شود که  گسست آن محال است.
 نقل شده  موسس اخوان المسلمین  "حسن البنا" با تعدادی از اعضای گروه ،بزندان افتادند و مطالبگران بزرگی خواستار آزادی رهبر و همفکرانش شد ، دولت "حسین سری" كسی را برای مذاكره با وی فرستاد،تا از زندان بیرون برود و یارانش به عنوان بخشی از قرار داد سازش باقی بماند ، اما او امتناع ورزید و اصرار كرد كه یارانش باید  پیش او  از زندان بیرون بیآیند  این ماجرا باعث شد تا  اعضای گروه هم بسرعت  تعدادشان بیشتر شود و هم اینکه ایمان شان  به  رهبرشان بیشتر گردد زیرا او بر اصولی ثابت مدیریتی اصرار داشت.
هنر مدیریت دریای شخصی بسیار گسترده ی است ، برای گروه مهم نیست که چقدرسرگروه  باهوش باشد ،بلکه مهم تر از هوش سرشار باید از احساس متفاوت قوی تربرخورد باشد ،و این احساسات را کنترل ومدیریت کند .برهمین پایه است که در مسابقات و رقابت ها و نبردها می گویند که آمادگی ذهنی بر آمادگی جسمی ارجحیت دارد. و توامان با هم موفقیت آفرینند.




نوع مطلب : تحلیل مقاله، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


با سلام و احترام »»گفته های انتخاباتی رایج در فضای مجازی:
- از هر کس که اصراردارد به شما بگوید، من مطلع هستم باور نکنید، اگر او  چیزهای زیادی می دانست این حرف را به شما  نمی زد! پس مراقب باشید.  
   -  زمان انتخابات : یعنی ، فرارسیدن روزی  که میزان  همه کارهایی را که باید انجام دادیم و انجام ندادیم آشکارمی شود؟!  
-  هیچ چیز به اندازه ی جنگ  مردم  جامعه را اطراف  نخبگان خود  برای  جنگیدن با دشمن مشترک متحد  گرد نمی آورد ، بنابراین د رانتخابات ها   گاهی می بینیم که سعی می کنندبرای  رای دهندگان، دشمن  ورقیب مشترک بسازند ؟!   
- در زندگی نمی توانید به عقب برگردید ، اما همیشه می توانید به جلو حرکت کنید و این اختیار ومزیت در مورد انتخابات بسیار شگفت انگیز است .   
- اگر تمام تعهدات  ومسئولیت خود را نفی و رد کنیم ، پس   زندگی ما  شامل چه چیزی خواهد بود؟       
- همیشه اعتراف کنیم که وقتی اشتباه می کنیم وبه اختلافات دامن می زنیم فرصت  برای برخی ازرقبا برای تسلط برخودمان را فراهم کرده ایم  .
-  اغلب اوقات ساکت ماندن و سکوت پیشه کردن  یعنی خود را قربانی کردن!   
- دروغ گفتن اغلب قبل از انتخابات ، هنگام جنگ و بعد از شکارتشدید پیدا می کند.    
- انتخابات یک فرصت است ؛ قبل از اینکه تشنه شوید چاهی حفر کنید.  
- تعادل واقعی دموکراسی  تنها در صندوق های رأی نیست ، بلکه در آگاهی مردم سرچشمه دارد.
- انتخابات به ما می گوید که آرزو و امید هرگز خاموش نخواهد شد.
- اعتدال در همه چیز حتی در خود اعتدال نیزلازم است.
- در انتخابات ،اگربرنده  شوید، بخشنده باشید واگر تحت فشار قرار گرفتید شجاع  وصبور باشید.



نوع مطلب : تحلیل مقاله، 
برچسب ها : نجوای کنگان .گفته های انتخاباتی رایج در فضای مجازی:،
لینک های مرتبط :


رفتار انتخاباتی؛ علم مطالعه گرایش ها و تمایلاتی است که نامزدها به دنبال دستیابی به میزان تاثیر آن ، یا ترغیب رأی دهندگان به سوی  آن هستند .
زیرا  این روند الگوهای رای گیری و پیش بینی، نتایج مربوط به آن را مورد مطالعه قرار می دهد و این زمینه را می توان یک شاخه تخصصی در جامعه شناسی به ویژه با توجه به گسترش نظرسنجی های منظم (دوره ای)  پیرامون یک انتخابات دانست. اهداف  انتخاب برای رأی دهندگان ، نظرسنجی های گسترده انجام شده  پیش و پس از انتخابات ، سهولت دستیابی به آمار سرشماری ، و بررسی روش ها و فرآیندهای تجزیه و تحلیل داده ها و برنامه های مدل سازی ، این علم همچنین روند فرایند رای گیری و پدیده های ی مختلف در طول آن را بررسی می کند.
تفسیرهای زیادی از رفتار انتخاباتی وجود دارد که می توان  تعدادی از مهمترین آنها را به شرح زیر خلاصه کرد:
1- تفسیر جغرافیایی: براساس برقراری روابط همبستگی بین داده های انتخاباتی و متغیرهای وضعیتی که رفتار در آن ظاهر می شود ، زیرا به وضوح وجود ارتباط بین  مجامع نظارتی، اجرائی و  تبلیغاتی انتخابات ، نسبت  اقشار وصنوف در مناطق مختلف فعالیت های صنفی و صنعتی و اداری و خانواده ها   را  دنبال کرده و مشخص می کند و برای این کار روند تفسیر مربوط به محل سکونت ، ویژگی های جغرافیایی متمایز مکان است. از طریق این مدل مشخص است که ماهیت تقسیم مناطق انتخاباتی بر رفتار انتخاباتی تأثیر می گذارد.
2 - تفسیر تاریخی: این رویداد پس از بررسی علل آن با نتایج آن پیوند خورده است ، که این امکان را می دهد تا از  تاریخچه ی داده های  گذشته ی انتخاباتی در تفسیر و ارزیابی وقایع بهره مند شوید ، بنابراین هنگام مطالعه انتخابات ، لازم است تا بر  سیر تاریخی آنها تأمل شود ، چه از نظر سازماندهی ، روند ، نتایج و چه رفتارهایی. تجزیه و تحلیل تاریخی امکان مقایسه بین کل رفتارهای  عینی در فرآیندهای انتخابات را فراهم می کند ، فرایندی که مهمترین متغیرهای مؤثر بر رفتار انتخاباتی را از طریق ایستگاه های مختلف انتخاباتی روشن می کند.
3- تفسیر اجتماعی و اقتصادی: معمولاً کانون های رای توسط یک طبقه یا گروه خاص اجتماعی نمایندگی می شود و رأی گیری در اینجا با توجه به وضعیت اجتماعی رأی دهنده و همچنین  نوع شغل و دیدگاههای محلی آنها تعیین می شود و به این ترتیب نشانه آمادگی سیاسی برای رأی دهنده را می توان انتظار داشت و بنابراین گروههایی را که رای دهنده به آن تعلق دارد تعیین می کنند که گزینه ی آنها کیست. در تعیین رفتار انتخاباتی  ، همانطور که متغیرهای اقتصادی وجود دارد ،موارد مربوط به مشکل کار و وابستگی های حرفه ای و میزان مزایا ومزیت های مرتبط تاثیر گذار  است در حالی که متغیرهای فرهنگی بر سطح تحصیلات ، وابستگی های طائفه و وفاداری های سنتی  وعرف ورسوم  متمرکز هستند.
4 - تفسیر روانشناختی: بر عوامل روانشناختی متمرکز است که به نوعی در ایجاد شخصیت رأی دهنده دخالت می کنند و آن را عامل تعیین کننده رفتار و جهت گیری های رأی دهنده می دانند و معتقد است که روابط خانوادگی و محیط اجتماعی عناصر اصلی تشکیل دهنده این شخصیت است ، الگویی غیرقابل اندازه گیری است ، زیرا مربوط به مجموعه ای از ادراک ها ، عقاید ، اعتقادات و گرایش هایی است که تاثیر آنها دقیقاً مشخص نمی شود بلکه در توضیحات جزئی  آن متوقف می شویم و در اینجا به نتایج کلی می رسیم که قابل تعمیم نیست ، زیرا ارائه همان فاکتورهای روانشناختی به گروهی از افراد لزوماً به معنای به دست آوردن همان رفتارهای سیاسی دلخواه نیست .
5 - تفسیر کاندیدای ایده آل: این مدل مبتنی بر اصل تعیین شاخص های دقیق  مورد نظر خود از سوی رای دهنده است که گزینه ی خاص را انتخاب می کند و از یک پیش فرض اساسی نشأت می گیرد که هر شهروند در هر مناسبت انتخاباتی ، تصویری کامل و واضح از ذهن خود برای کاندیدای ایده آل خود دارد و در روز های پیش از رای گیری به دنبال انتخاب کاندیدایی خواهد بود که بسیار نزدیک به نظر خود باشد در مورد خصوصیاتی که رأی دهندگان از  نمایندگان خود  انتظاردارند ، سؤال می شود ، سپس این خصوصیات را با توجه به اهمیتش مرتب می شود ، پس از آن ارزیابی رای دهندگان از نامزدها با توجه به موارد فوق ، سپس انتخاب رای دهنده کاندیدایی خواهد بود که بیشترین نمره  مشبت را داشته باشد ، پس از انجام جمع بندی نمرات برای همه خصوصیات و اهمیتی که به هر یک اختصاص داده شده است.  کاندید برنده مطابق با این مدل که نتیجه یک محاسبه ریاضی است ، معرفی می شود که  این توضیحات ایده آل مورد نظر یک رای دهنده را با   رویکرد به  نامزدهای واقعی با توجه به  توضیحات نمره دهی پیوند می زند.
6 - الگوی تبدیل و انتخاب ایده آل: صاحبان این مدل می بینند که رفتار انتخاباتی نتیجه یک سری فرآیندهای ذهنی ایده آل است ، که در آن رأی دهنده قرار است بر اساس معیارهای خاص ، مقایسه های متفاوتی را بین نامزدها انجام دهد و در طول مقایسه ، رای دهنده در ابتدا بر منفی ترین جنبه ها تمرکز می کند.  و برای استخراج  نتیجه ی نهایی در پایان  معیارهای مثبت  کاندیدایی  را  که همتراز با معیارهای موجود در مقایسه یافته انتخاب می کند ،  در صورت عدم دسترسی به این نامزدایده آل ، رأی دهنده مجموعه معیارها را  به ملاک  های دیگری تبدیل کرده و اصلاح می کند که از طریق آنها او دوباره بین نامزدها به مقایسه  ی ویژگیهای ثابت بصورت تفاضلی می پردازد و به نامزد ترجیحی  خود رای می دهد./



نوع مطلب : تحلیل مقاله، 
برچسب ها : نجوای کنگان .رفتار انتخاباتی؛ و مجلس یازدهم، کنگان/ استان بوشهر/ وزارت کشور/،
لینک های مرتبط :


  نامزد های انتخاباتی در حوزه انتخابیه ی  کنگان، دیر، جم وریز وعسلویه و برداشت آغازین!
روز پایانی مهلت ثبت نام نامزدهای انتخاباتی  مجلس یازدهم  تقریبا همه ی کاندیداهای مطرح این حوزه  حاضر در رقابت های مجلس دهم ثبت نام نویسی کرده اند و در روزنهایی این فرصت باید منتظر بود که آیا فرد شاخص دیگری از چهره های صاحب نام نیز وارد گود خواهد شد یانه ؟  به هر تقدیر تا کنون با بررسی همه تحرکات  وفعالیتها ی  محفلی ودید بازدید پیدا وپنهان  تا کارکرد شبکه های اجتماعی حامی مدعیان راه یابی به مجلس یازدهم ، رویش و ریزش نظرات اولیه در فضای اقبال عمومی و مرور نحوه ی اعلام آمادگی ایشان در محل ستاد انتخابات شهرستان کنگان ( فرمانداری کنگان) و یک مورد تهران  می توان ،  به نکاتی اجمالی  پیرامون این چرخه ی مهم مقدماتی عنوان کرد:
-  دکتر جلالیان در تهران با مراجعه به وزارت کشور در پایتخت ثبت نام کرد که از نظر قانونی بلا اشکال است   ولی وقوع این روندموردی خاص  در این مرحله سوالاتی  ذهنیت افکار عمومی دنبال کننده وضعیت لیست ثبت نامی ها را بخود مشغول داشته است  که علت یابی دقیق  وپاسخگویی به چرائی ماجرا تا اطلاع بعدی به خود ایشان  ارجاع داده می شود؟
-  نماینده فعلی سرکار خانم الماسی نیز روز 15 آذرماه با جمعی پر تعداد که اکثریت ترکیب آن را همشهریانش تشکیل می دادند وارد فرمانداری  کنگان گردید این تعداد جمعیت که بنظر می رسید برای عقب نماندن از حریف جدی اش ، تدارک دیده  شده بود . بافت توزیعی تعصب همشهری گری را بیشتر نمایان می کردتا  منتخبی از خلاصه  ی اقبال ونماد شاخص های چهارشهرستان حوزه انتخابیه تازمان حاضر عملاً مشخص گردید که ریزش آراء جدی ایشان تا حدی قابل توجه درسه شهرستان دیگر  بدون محاسبه ی زادگاه نماینده محسوس است.
- مهندس بردستانی هم با تعدادی  از چهره های سرشناس  از شهرستان دیر پای درگود رقابت گذاشت تا آخرین لحظه علیرغم تلاش برای همراه کردن تعدادی کنگانی  وی در تحقق این امر نیز چندان موفق نبود.
- چهره های جوان و جویای نامی هم در جمع لیست ثبت نامی ها دیده می شوند که هرکدام سعی داشتند بشکلی اظهار وجود نموده و اعلام آمادگی نمایند .
-  در این  میان" شیخ موسی احمدی " با رویکروی متفاوت بحکم تجارب قبلی توانسته بود که برخی از فعالین اجتماعی وسیاسی برجسته و متنوعی از چهار شهرستان بویژه زادگاهش کنگان مرکز حوزه انتخابیه جنوب استان با خود همراه داشته باشد  که مشخصاً با تلاش مضاعف حاج عباس تبرکی فرماندار اسبق کنگان تا حد چشمگیری روند انسجام بخشی به سمت شکل گیری اجماعی نسبی در شرایط فعلی  شتابی  تا اینجای کار قابل قبول داشته باشد و کاندید اول کنگان برای حوزه ی انتخابیه ، قدم نخست را محکم برداشته باشد.  فراموش نکنیم تا حدود کمی تر از 80 روز دیگر ، جزر ومد های انتخاباتی  هرلحظه آهنگ و زیر وبم جدیدی را بخود خواهد دید . به همه ی  کاندیدا های محترم که از حالت کاندید احتمالی  خارج شده ونام نویسی کردند، عرض خدا قوت داریم .
                                                  عبدالمجید اورا




نوع مطلب : تحلیل مقاله، 
برچسب ها : نجوای کنگان . نامزد های انتخاباتی در حوزه انتخابیه ی کنگان، دیر، جم وریز وعسلویه و برداشت آغازین!،
لینک های مرتبط :


                         سخنی با آنانکه برای ثبت نام نمایندگی مردم آمدند ومی آیند

مولى الموحدین  امام علی(ع)  : دانش همزاد عمل است  هرکه بداند عمل می کند و علم ،عمل را فریاد می زند اگر" پاسخ مثبتی" نشنید می رود.
 وسپس حکایتی به این مضمون ؛ افلاطون می گوید که در حالی که فیلسوف تالس  در باغی از زیتون قدم می زد و وبه درختان پیرامون خود نگاهی میگرد وبه   آسمان  خیره می شد ناگهان به گودالی افتاد و جوانی روستائی در همان حوالی  به او  می خندید که حکیم آکنده از حکمت ، زیرپای  خویش را نمی بیند وجامع الاطراف نیست ؟! تالس بنابه نقلی اولین فیلسوف مغرب زمین و سوداگر تیزهوشی بوده که  ارسطو  نیزدرباره‌اش چنین گفته‌است:  مهارتی در علم نجوم داشت که هنوز زمستان به سر نرسیده می‌دانست که سال بعد زیتون محصول خوبی خواهد داشت؛ بنابراین، به بهای اندکی ، جون رقیبی نبود که قیمت را بالا ببرد - همهٔ دستگاه‌های روغن‌کشی را از پیش کرایه می‌کردو فصل برداشت که می‌رسید، سود هنگفتی به جیب می‌زد.
هوش سیاسیون و ازیابی افکار عمومی
در مجموع با بررسی پدیده های سیاسی وجریان های انتخاباتی گذشته  می توان  گفت : برخی از سیاستمدارا ن تنها با یک جفت چشم  مثل کاسبکاران حرفه ی کالاهای خود را طوری در ویترین چهارسوی خیابان سیاست می چینند که هزاران چشم را به  سوی خود خیره کنند ویا با یک زبان ، هزاران زبان را بتحسین بی اختیار خود  وادار کنند . و یا با بکار گرفتن کلماتی معین در  میان بخش معظمی از افکار عمومی نام خود را در جمله سازی های شان بگنجانند.  این قماش  آدم ها در جامعه ی ما کم نیستند بدین وسیله درصدد بازار یابی از آرء عمومی برمی آیند  گرچه  در مواردی متعدد  در انتخابات ها پیروز می شوند اما درتحقق وعده ها و  عملیاتی کردن شعارها  شکست می خورند
هوش سیاسی جزئی از شخصیت هر سیاستمداری است. ما نمی توانیم  هیچ کاندید و حریفی انتخاباتی یا مدیری اجرایی و یک مسئول در فضای سیاسی کشور، فاقد هوش سیاسی  متصور باشیم این رویه حداقل وحداکثر هایی دارد که هرگاه با شعور  ودرک فراگیر اجتماعی همراه شود می تواند با نتایجی مثبت همراه شود. یکی از زمینه های این درک و شعور مورد انتظار اشراف همه جانبه بر مطالبات مردمی  از نظر محتوا ی برنامه ریزی، ساماندهی تشکیلاتی برای بهینه کردن بهره وری از ظرفیت های انسانی ومحیطی ومادی است  تا با  زمان بندی یا  به طور کلی دستاورد های  هوشمندانه برای جامعه  را تامین وتضمین کند.
لذا ما باید بدنبال  تکمیل نقشه راه مشخصی برای  تدارک دفاع از حقوق محرومین و مطالبات مشروع اقشار مختلف جامعه از طریق انتخابات آینده  باشیم ،   نقشه ی راهی که در خطه ی محروم آسیب های بزرگی که بویژه از ناحیه صنعتی شدن و مدیریت های سفارشی و رانتی برحقوق عامه وارد آمده جلوگیری کند متاسفانه تا  هیچ ویژگی مشخص کاربردی  وی روش شناسی آشکار از سوی نخبگان  ثبت نام کرده یا درگیر تدارک نام نویسی برای مجلس یازدهم  برای  عملی کردن این مطالبه ی زیر ساختی در شیوه ها وسازوکار حمایتی  از مطالبات توده ی محروم  منطقه در جهت   پختگی  مدیریت چشم انداز این محدوده برجسته ی جغرافیائی از همه نظر در ایران اسلامی  تدوین نگردیده است . در حالیکه اهتمام اولیه   اغلب نامزدها   سخت مشغول  چگونگی به دست گرفتن قدرت و حضوری قوی  در  صحنه است  وهمچنان در بسیاری از شبکه های اجتماعی  به  جای اطلاعات وداده های واقعی سازنده،  شایعات سیاسی وانتخاباتی ، تهمت ها و تخریب  و حرف اول را می زند !؟   که بنظر می رسد این نارسائی علمی وفرهنگی می تواند بعنوان  یکی از شدیدترین نشانه های فقدان یا کسری نامتوازن هوش سیاسی در صحنه عمومی انتخابات پیش رو تلقی گردد   بزبان ساده نقشه راه:  انتخاب مسیری برای تمام زندگی  بعبارتی: "  مبانی گفتمان خود را عرضه کرده ، جرکت کنیم!" موفقیت در همین مسیراست با: نظم و تعهد و آگاهی...
و باید بپرسیم که آیا هوش  سیاسی  و هوش جمعی مردم در انتخاب اصلح  به انسجام مورد نظر دست می یابد؟ وبطریق اولی  آیا هوش سیاسی در فضای زندگی  حکمفرماست؟
  همیشه  افرادی که دارای هوش بالایی هستند ،  فضای اجتماعی را تا حدی تحت تأثیر  خود قرار می دهند  ، اما گاهی با این وجود  در مسیر مراقبت حفظ و توسعه   این تاثیر  دچار اشتباه می شوند  و مسبب بسیاری از نارضایتی ها   می شوند و در بسیاری از موارد به ذهنشان خطور می کند که برداشت های شتاب زده   وپر نوسانشان، درست است!
  وبسیار پیش می آید که حساسیت  موضع  اقشار مختلف  هنگام مقایسه عبارات و اعمال با  متبلور شدن عینیت بخشی امور و   مصداق ها و احیاناً تضاد وتناقض ها   حاصله  ار خروجی اردوگاه های  انتخاباتی مبتنی بر مدیریت امور  تبلیغاتی  دچار تثبیت و یا تشطیت( پراکندگی) است.
آرتور شوپنهاور فیلسوف آلمانی : "ماهر به هدفی می زند که هیچ کس نمی تواند آن را هدف قرار دهد ، اما  نابغه به هدفی  می زند که هیچ کس نمی تواند آن را ببیند. "
  هوشمندی سیاسیون ایجاب می کند  ، برای رهایی ذهن از  محدودیت های سابق و  خطاهای گذشته  که به دستیاران چندان نابغه ی هم  نیاز ندارد ، به تولید  فکر مورد نیاز دراین راه دشوار بیندیشند  زیرا ما باید  به واقعیت  این امر  آگاه باشیم ،که عکس انداختن جمعی و فردی در ستادهای ثبت نام بایک کاندید نه "چک سفید" است و  نه "پیمان اخوت  ابدی " زیرا که هر دو اصطلاح انتزاعی به تعهدات دوطرفه ی واقعی سخت وابسته است ولزوم سازماندهی قابلیت های اجتماعی در دو بعد معنوی ومادی را در راستای پیگیری محکم و مطلوب مطالبات یادآورمی شود چه اینکه سوپاپ اعتماد و اطمینان انتخاب کنندگان و منتخبین از منظر قابل تاکید وتائید مستمر است   بنابر این اهتمام به طراحی نقشه ای هدفمند تا  روشنی چشم اندازهایی را فراهم کند که راه  حوزه ی انتخابیه ی جنوب استان بوشهر  را با روشی امیدوارکننده وثمر بخش  روشن کند وبه سمت توانمندسازی جوامع  هدف که خواهان افزایش خلاقیت و زندگی با کرامت  و زیر ساخت مناسب و معقول در چارچوبی عدالت محور  هستندهمه با هم گام برداریم.تا مبتلا به عوارض "تکرار "ملال آور و" تقلید" ملول افزا  دچار نشویم.



نوع مطلب : تحلیل مقاله، 
برچسب ها : نجوای کنگان .سخنی با آنانکه برای ثبت نام نمایندگی مردم آمدند ومی آیند،
لینک های مرتبط :


                   نقش رسانه ها در فضای انتخاباتی سازنده وچند نکته ی پراکنده
انتخابات می تواند عاملی اساسی برای حل مشکلات  یا  راه برون رفت از معضلات درجوامع باشد و همچنین برگزاری انتخابات در فضای سالم رقابتی مبتنی براخلاق مداری  در تقویت ستون های مردمسالاری دینی و توسعه ی نقش مشارکتی توده مردم  و جلوگیری از اختلافات بیمورد  اثربخش خواهد بود که از همین منظر  اثربخشی  اخلاق حرفه ای  رسانه ها در فضای انتخابات از اهمیت ویژه ای برخوردار است.حوزه رسانه و فعالان رسانه ی  منصف به منظور ارتقاء پوشش انتخاباتی  پرشور ، هوشمندانه ، وهدفمند موارد زیر را دنبال می کنند و معمولا ً با نکات زیر سروکار دارند :
- این امکان را برای  شهروندان فراهم می کنند که با در یافت آگاهی ها و تحلیل ها و اخبار بموقع از انتخابات بتوانند به کلیه اطلاعات مورد نیاز خود ، با روشی مستقیم و مطلوب و مؤثر دسترسی داشته باشند .
- به معرفی صادقانه ی نامزدها و تشریج برنامه و چشم انداز ترسیمی آنها به دور از اغراق و مبالغه می پردازند.
-  توزیع  بموقع گزارش های دستورالعملهای انتخاباتی که مبانی پوشش خبر حرفه ای درعرصه ی  انتخابات و  روند انتخابات آگاهانه  لازم است و همچنین نکات برجسته روزشما ر مربوطه  را طی یادداشت های به روز شده  اطلاع رسانی می کنند
- برنامه ریزی برای پوشش رسانه ای انتخابات قبل از شروع فعالیت آن تا آخرین مرجله  ،موجب می شود تا رای دهندگان با آرامش و اعتماد بیشتری سیر حقوق سیاسی و اجتماعی خودرا دنبال نمایند
- ترویج  مطالبات  وانتظارات  رای دهندگان و  ایجاد شفافیت در اهداف نامزدها  - عدم تبعیض در اطلاع رسانی روزانه  بسیارمهم است
- نظارت بر استقلال هیئت نظارت و هیات اجرائی
-  فراهم کردن زمینه های احتمالی نظرسنجی  ونظر خواهی در میان افکار عمومی. 
     دنبالکرد کشف جرایم  وتخلفات انتخاباتی که قانون آن را پیش بینی کرده است:
یکی از مهمترین نقش های رسانه ها در انتخابات این  است که اطمینان حاصل شود نتیجه ی محرز شده ی  آن در سلامت کامل قرار دارد و حق الناس ضایع نگردیده است.
- بررسی انطباق  مُر قانون  در انتخابات  با الزامات قانونی موصوفه.
- نظارت بر استانداردهای رفتاری برای  گروه های تبلیغات، احزاب سیاسی ، موسسات غیردولتی ودولتی ، نیروهای سیاسی و حامیان آنها. 
-  اهالی رسانه  در زمان انتخابات مراقبت می کنند ، تا نظرات جنجالی ،شایعه ها واخبار غیرواقعی منتشرنشود.
- سعی می کنند نظرات مقامات ارشد را دنبال کرده و اظهاراتی از آنها بگیرند.
 ایده های مفید دیگری که رسانه ها می توانند دنبال کنند( مصاحبه است) :
-  درمصاحبه سؤالات کوتاه بپرسید. اگر سؤال خود را با یک بیانیه ی طولانی شروع کنید. سیاستمدار با بیانیه طولانی پاسخ می دهد و سؤال شما را نادیده می گیرد.
- دو سؤال را همزمان مطرح نکنید ، سیاستمدار مربوطه ساده ترین پاسخ را انتخاب خواهد کرد.
- قبل از مصاحبه تحقیق کنید.
- دریابید که آن شخص در گذشته چه گفته است.
- حق پاسخ دادن را لحاظ کنید
- سوالی را که جامعه محلی می خواهد از آن بپرسد ، مشخص کنید که نظر موافقین و منتقدین چیست؟ از این سیاستمدار بخواهید که به انتقادات پاسخ دهد.
- سوالات را قبل از مصاحبه آماده کنید.
- سوالات بازوبسته را آماده کنید.
پس از انتخابات:
هنگامی که نتایج مشخص شده است ، واکنش های مربوط به نتیجه ی آن را دنبال کنید:
- تفسیر وتحلیل نتایج؛ با  نظرات تحلیلگران مستقل و بازخورد در میان افکار عمومی
- تجزیه و تحلیل نتایج و ارقام و تغییرات در رفتار رای دهندگان و مقایسه آن با نتایج انتخابات قبلی.
- پیگیری میزان تحقق شعارها و وعده های انتخاباتی
 نظارت بر رسانه ها:
- اطلاع رسانی واقعی به مردم در مورد موضوعات مربوط به انتخابات و آگاهی از آنها.
- تعادل ، دقت و پوشش متوازن همه جانبه و مقابله با فضاسازی منفی.




نوع مطلب : تحلیل مقاله، 
برچسب ها : نجوای کنگان . نقش رسانه ها در فضای انتخاباتی سازنده وچند نکته ی پراکنده،
لینک های مرتبط :




نجوا کنگان
دلگیرم از خود با تو نجوا می کنم دریا این سفره ی دل پیش تو وا می کنم
درباره وبلاگ

سلام علیكم اینجانب عبدالمجید اورا متولد1348/6/25- كنگان-محله خور چوری(خیابان استقلال)

مدیر وبلاگ : عبدالمجید اورا
آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

                    
 
 
 
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو